10/16/2012

Today Sweetness : Chocolate Brownies!



Who doesn't love chocolate? I mean.. they are so sweet (really, they are such a moodbooster!). Well since that I've been feeling lack of cake lately , I decided to make one. Yes people chocolate brownies! It's like the last time I ate it was like a year ago-_-. 

Aaaand it's actually my first time making brownies! Well gotta say it's fun and it doesn't really take much time. Oh plus this time it didn't fail!! Yay!  Btw here lemme give you the recipe I used :)

You'll need :
- Butter (100gr)
- Mineral water (2tbsp) 
- Chopped dark cooking chocolate (250gr)
- Eggs (3)
- Caster sugar (150gr)
- Wheat flour (85gr)
- Chocolate powder (25gr)
- Baking powder (1/2tsp)
- Salt (1/4tsp)

How to :
1. Melt your butter and mineral water. When boiled , turn off the heat. Add the chopped chocolate to the butter and water mixture. Mix until smooth. 
2. Pour the chocolate mixture to another big bowl. Add the eggs and caster sugar. Stir with mixer with low speed.
3. Add the flour, chocolate powder, baking powder, and salt. Stir together well until smooth.
4. Pour your brownies mixture to a buttered and greaseproof-papered (idk how to say it) baking tin.
5. Oven for 40minutes. (180C)

Have fun making your own! :)

PS: My grandma made these cutie pastry today. (Got some pastry toppers left, put it onto the pastry!)


PS2: Im now active on tumblr! Follow me here http://thepistachios.tumblr.com/. Thankyou! :)


43 comments:

Katie Frank said...

mmmmm it looks so delicious! it made me hungry! :)
http://coeursdefoxes.blogspot.com/

Alie raden.com said...

hmmmm enak

Fash Boulevard said...

Those brownies are adorable. I have to make some! :)

I would love for you to stop by my blog and check out my first magazine feature! :)
www.fashboulevard.blogspot.com

Miriam Stella said...

tasty food! yam yam!

http://www.isfashionmypassion.com/

Lilly said...

yum so delicious :)

Emma Davidson said...

very nice blog follow me back =)
Win A Free Tee From Blondes Make Better T-Shirts (Worldwide Giveaway)

LoveT. said...

Delicious! Cool Photos too!
Love your Blog<3

Have a happy Day xoxo

FASHIONCONTAINER said...

Wow, this looks so delicious :)

Jelisaveta Đukanović said...

This is so beautiful! :)

http://liberty-walk-sara.blogspot.com/

ZłotaPigmejka said...

mmmm... sweet!:)

http://zlotapigmejka.blogspot.com/

Deyn Septian said...

seems so delicious me likeyyyy <3

Justine Lodzinska said...

it looks soooo pretty! ♥
xoxo

Joshua Christian said...

what's inside the pastry? Kinda meat? =9 I love the taste of chocolate but I don't simply love eating chocolate because of its ehm fat.

Caroline Susanto said...

oh myyy.. it looks so delicious >.<

Caroline
http://missoline.blogspot.com

Rin Handika said...

omg i want it, looks so yummy. Craving! <3

Kelly Ann said...

These look absolutely amazing!

xx
Kelly
Sparkles and Shoes

putri soe said...

HOW COULD YOU POSSIBLY MAKE SUCH A CUTE BROWNIE??

Please we should like meet up and you could probably bake me one of your beautiful cookies. #icantcook

haha nice btw

Putri Soe
www.quirkitout.blogspot.com

Thania said...

DELICIOUS!!!! Great post!!
Do you wanna follow each other??

xoxo
Thania

http://imaddictedtoglamour.blogspot.gr/

PICK ME AN OUTFIT said...

Yummie!
They look delicious!

xoxo
PICK ME AN OUTFIT

Lili Matic said...

omg that looks sooo delicious <3 I am absolutely sure that you enjoyed it ;)

RUNWAY JUICE

xoxo

Nadya Joy Soetanto said...

yummy! <3

Prisilia Felicia said...

look delicious! and the star sign on the top of the brownies is sooo cute! I think baking genes run in your family, no? :D

lucia m said...

loving it! looks delicious!

xx

blog: www.aroundlucia.com
shop: www.shoplumo.com

charlene chiong said...

hi! i hope we can follow each others blog :-)

http://awallflowersjournal.blogspot.com/

KD faustino said...

I normally use a mix but i think it's time to try it from scratch!

Adore your blog! Following u on google connect. Hope you can share the love back and visit/follow my blog as well.

Much love from Canada~
KD

A. said...

wow! it's magic! how did you do it?!

- A.
adriannaislookingforastyle.blogspot.com

Nora Aradi said...

Oh gosh, that looks so good, thanks for sharing!

http://mesmemosphotoblog.blogspot.com/

perfection and harmony said...

This choloclate cake looks yummy, I'll have to try it.

I hope you will visit my blog:

www.perfection-and-harmony.blogspot.com

and maybe follow if U like.

Nicoleta_B said...

Lovely and yuuuummy, my dear!

Kisses,

Nicole

www.nicoleta.me

Blow up me said...

mmmmm... que buena pinta!
Besos

Tania

Demi Mist said...

It looks so yummy!!!

Veronika † said...

it looks so yummy!!

Deyn Septian said...

OMG I LOVEEE THIS <3

Andyka Musfi Abdillah said...

Uwowowo, lezattooo :))

Jessica said...

delicious and pretty!

Jessica
http://www.jumpintopuddles.com

Metajojuana Nyt said...

Great blog!! Love all your pics!! Would you like to follow each other?



Love,Nyt
from
BIG hair LOUD mouth

Achim said...

Hallo, die Brownies sehen ja zum rein beißen gut. Ich komme aus Germany und wünsche Dir alles gute.


Hello, the brownies look so good to bite. I'm from Germany and wish you all good.

Achim

Lucija said...

Love it. You're doing a great job!

please come by!
xx,
Lucija
WLL

Maria Garcia Hernandez said...

Me encantan los Brownies, asi que me apunto la receta!
Besos

Jennaay_ said...

Hey! Those brownies look TDF!!! I'm following your blog now :) would you mind checking mine out and let me know what you think?

www.thepulseoffashion.blogspot.com


x

❁ S T E P H said...

nom nommmm! :D

skinnyfoxx.blogspot.com

girlinthelens said...

YUM these look delish, and super cute with the stars too! x

http://girlinthelens.com/

Jan said...

Yummy, definitely want to have brownies right now!